HEDONIZEM 2020 – 2021, razstava izbora del članov DLUL, 11.2. – 17.4.

Razstavljajo: Boris Beja, doc. mag. Viktor Bernik, mag. Nina Čelhar, doc. mag. Ištvan Išt Huzjan, mag. JAŠA, doc. mag. Anja Jerčič Jakob, mag. Aleksij Kobal, doc. mag. Gorazd Krnc, doc. mmag. Arjan Pregl, doc. mag. Zora Stančič, doc. mmag. Mojca Zlokarnik
Kurira doc. dr. Petja Grafenauer


Tudi stari pravijo, da podobnega leta še niso doživeli. Čas je bil usoden za vse, tudi za globalno vizualno umetnost, še bolj za lokalno. Poslabšali so se pogoji produkcije, se spremenili zaradi epidemije in prevlade digitalnega, drugačni so tudi načini prezentacije umetnin in delovanje sveta umetnosti. Bivajoč v središču teh sprememb stopimo vstran od ogrožajočega vsakdanjika, da si za hip dovolimo užitek. Že Epikur je razvil življenjsko modrost, da je ugodje nekaj dobrega, a največjega užitka ne dosežemo z zadovoljevanjem potreb, temveč s tem, da se izmaknemo bolečini, neugodju telesa in se popolnoma umirimo. Izkusimo 11 možnih svetov razumevanja užitka danes, v času, kakršnega še nismo živeli.
Užitek je lahko v eskapizmu risbe, h kateremu se v času samoizolacije zateka Anja Jerčič. Nudi ga praznina Nokturna Aleksija Kobala. Ustvaril ga je pred leti, kot nesluteno napoved realnosti. Barva Mojce Zlokarnik zahteva čas, ki je za mnoge med nami postal privilegij, ali pa ga je preveč. Zora Stančič je kritična do redkega užitka, ki nam ga politično obvladovanje virusa dopušča – spletnega nakupovanja. Tudi Viktor Bernik v svojem delu povezuje hedonizem in konzumerizem. Boris Beja razstavi prispodobo sveta, v katerem nas meče in melje kot figurice in smo popolnoma odvisni od sil, ki vladajo v bobnu sreče. Preglov vzdih užitka ne potrebuje posebne razlage, prav tako ne Ženske slike, parodije velike teme akta v zgodovini slikarstva – opozorilo na populizem, ko je bil ta v povojih. Nina Čelhar upodablja idealno bivališče, dom, ki si ga kot prekarna delavka v polju umetnosti ne more privoščiti. Krnčevo delo, nastalo po pesmi Kitasona KatuéjaThéatre de Salomé je podoba ženske, ki »filme požira kot kresničke,« navada, ki nas odrešuje strahu pred realnim tam zunaj. Ostati doma je lahko užitek ali groza, shranjen je v postelji JAŠE in cilja na živeto samoizolacijo. Ištvan Išt Huzjan razstavi pohištvo, stol na praznih steklenicah, neuporaben stol, stol neravnovesja, stol pijanca.

Zora Stančič, Lepota je večna, 2020-2021, monoprint na list iz revije, 41 x 33 cm
Aleksij Kobal, Nocturno, 2012, akril in olje na platnu, 200 x 135 cm, last avtorja
postavitev v Galeriji S; foto: Helena Turk
postavitev v Galeriji S, Boris Bea; foto: Helena Turk
postavitev v Galeriji S; foto Helena Turk
postavitev v Galeriji S; foto Helena Turk

Tukaj si lahko ogledate prispevek o razstavi objavljen na RTVSLO:

https://www.rtvslo.si/4d/arhiv/174754951?s=mmc

Morda vam bo všeč tudi...