Dragica Čadež, OLESENELE SENCE 1998 – 2018, 29.3. – 27.5.2018

Akademska kiparka Dragica Čadež sodi med prve slovenske umetnike/ce, ki so se posvečali skulpturi kot odprti formi, razširjajoč jo v prostor, kjer je gledalcu omogočeno potovanje ne samo ob skulpturi, ampak tudi skoznjo. Natančen pregled in analiza vseh pomembnejših del akademske kiparke Dragice Čadež, razporejenih v kiparske cikle, dokazuje veliko pestrost avtoričinih umetnin. Pri odkrivanju sveta oblik in odnosov ter raziskovanju struktur in vizualnih možnosti si je kiparka za materialno bistvo svojega ustvarjanja izbrala predvsem les, v zadnjem obdobju pa tudi glino. Dragica Čadež gotovo sodi med najvidnejše slovenske umetnike sploh; kot ženska kiparka si je s svojim obsežnim opusom pridobila v slovenski zgodovini in še posebno v slovenski likovni umetnosti najodličnejše mesto. Njena ustvarjalna moč je ogromna, veselje do umetniškega izražanja iskreno in sproščeno, predvsem pa neposredno in nesebično ter silovito zapisano v likovni oziroma umetnostnozgodovinski spomin.

Dr. Sarival Sosič

Dragica Čadež je leta 1963 diplomirala na oddelku za kiparstvo ALU v Ljubljani, kjer je končala še podiplomski študij kiparstva pri prof. Borisu Kalinu. Sodelovala na mnogih razstavah, umetniških delavnicah in kiparskih simpozijih doma in na tujem. Bila je redna profesorica na Pedagoški akademiji v Ljubljani in Pedagoški fakulteti v Mariboru. Ustvarjanje v keramiki je poučevala tudi na ALUO v Ljubljani. Ustanovila je sekcijo za keramiko pri ZDSLU in spodbudila ustanovitev I. mednarodnega trienala keramike Unicum. Prejela je vrsto nagrad, med njimi nagrado Prešernovega sklada, Žagarjevo nagrado za življenjsko delo ter naziv zaslužna profesorica Univerze v Ljubljani. Leta 2017 je prejela nagrado za življenjsko delo, ki jo podeljuje Sekcija kiparjev in umetnikov, ki delujejo v javnem prostoru pri Zvezi društev slovenskih likovnih umetnikov.

Repro:

Dragica Čadež, Olesenele sence I-III, 1998, prostorska postavitev, patiniran žgan les, foto /photo: Boris Gaberščik

Dragica Čadež, Olesenele sence I-III, 1998, patiniran žgan les, prostorska postavitev pred nekdanjo Švicarijo, kjer je imela umetnica atelje, foto /photo: arhiv umetnice

Dragica Čadež pri delu v odprtem ateljeju, Tovarna Liko na Vrhniki, 1994

foto: arhiv umetnice
foto: arhiv umetnice
foto: Domen Pal
foto: Domen Pal

Morda vam bo všeč tudi...